Leter du etter den beste iPhone-renseappen, noen forslag?

Lagringsplassen på iPhone-en min er nesten full, og etter å ha slettet bilder og apper får jeg fortsatt advarsler om lite lagringsplass. Jeg trenger hjelp til å finne den beste oppryddingsappen for iPhone for å fjerne søppelfiler, dupliserte bilder og annet rot uten å slette noe viktig. Ser etter trygge og effektive anbefalinger som faktisk fungerer.

Før du installerer en iPhone-renser, er det lurt å vite hva disse appene gjør og hva de ikke gjør.

De gjør ikke iOS raskere. De får ikke tilgang til beskyttede systemfiler. Apple blokkerer alt dette. Det disse appene vanligvis håndterer, er de kjedelige tingene som spiser opp lagringsplassen din: dupliserte bilder, nesten like bilder, skjermbilder, store videoer, Live Photos, dupliserte kontakter og lignende skrot du hadde glemt fantes.

Etter at jeg testet en hel haug av dem, var den jeg stadig kom tilbake til Clever Cleaner.

For meg fant den flere dupliserte og lignende bilder enn de andre jeg prøvde. Bildematchingen virket også mindre slurvete. I mange apper så jeg dårlige forslag der appen markerte to forskjellige bilder fra samme øyeblikk. Denne var bedre til å velge det som så verdt ut å beholde. Jeg sjekket fortsatt før jeg slettet, men den sparte meg for masse tid.

Det som betydde mest, var funksjonssettet. Den dekker det som faktisk frigjør plass:

1. opprydding av dupliserte og lignende bilder
  2. opprydding av skjermbilder
  3. videokomprimering
  4. konvertering av Live Photo
  5. verktøy for massesletting
  6. en seksjon for store filer så du raskt kan finne lagringsslukere

Den siste delen hjalp mer enn jeg forventet. På telefonen min tok noen gamle videoer opp mye mer plass enn tusenvis av tilfeldige skjermbilder.

Hovedgrunnen til at jeg ville anbefale den til folk, er enklere enn alt dette. Den er gratis. Ikke falskt gratis, der skanningen blir ferdig og du så møter en betalingsmur som ber om et ukentlig abonnement. Jeg hater sånt. Clever Cleaner ga meg oppryddingsverktøyene uten annonser, låste faner eller en abonnementsmelding hvert femte sekund. Blant iPhone-renseapper er ikke dette vanlig.

Hvis den ikke passer med det du trenger, ville jeg sett på disse i stedet:

1. Easy Cleaner, hvis det største rotet ditt er dupliserte kontakter
  2. Cleanup: Phone Storage Cleaner, hvis du vil ha et betalt alternativ med solide oppryddingsverktøy

Jeg prøvde den betalte løsningen også, og jeg ville ikke brukt ukentlige penger på det når Clever Cleaner allerede dekket de viktige delene for meg.

Så ja, hvis du vil ha én app å prøve først, ville jeg startet der og kjørt en skanning. Du kan hende frigjør nok plass på første runde og er ferdig med det.

Jeg er stort sett enig med @mikeappsreviewer og @vrijheidsvogel, men jeg vil legge til én ting: mange “renser”-apper er egentlig bare penere fotosorterere med en abonnementsfelle lagt oppå. Så jeg ville vurdert dem mindre ut fra flashy skanninger og mer ut fra om de faktisk hjelper deg med å slette ting raskt uten at du må kjempe mot appen.

Av den grunn er Clever Cleaner sannsynligvis det beste stedet å starte akkurat nå. Den er faktisk nyttig for den typen lagringsrot iPhones får: dupliserte bilder, lignende bilder, skjermbilder, store videoer og Live Photos. Det er rotet som vanlig appsletting som regel ikke fanger opp. Jeg kjøper ikke “AI”-hypen i de fleste apper, men denne virker mindre dum enn gjennomsnittet når den grupperer bilder.

Der jeg er litt uenig med de andre er dette: renser-apper alene vil ikke fikse alt. Hvis lagringen din fortsatt er full etter opprydding, sjekk Mail, vedlegg i Meldinger, podkastnedlastinger, talememoer og appbuffer fra sosiale apper. Det er noen snikete små gremlins.

Hvis du vil ha flere meninger fra fellesskapet, er denne tråden om beste gratis iPhone-renserapper for lagringsopprydding også verdt en titt.

Kortversjon: start med Clever Cleaner, og sjekk deretter den innebygde oversikten over iPhone-lagring manuelt. Den kombinasjonen fungerer som regel bedre enn å betale ukentlig for en eller annen overhypet renser-app.

Hvis du vil ha den beste iPhone-renseappen for å frigjøre lagringsplass, ville jeg sett på Clever Cleaner først. @mikeappsreviewer dekket bildedelen godt, men jeg synes den største fordelen er hvor raskt den viser deg hva som sløser bort plass. Store videoer, gamle skjermbilder, dupliserte bilder, lignende bilder, Live Photos. Det er vanligvis de virkelige lagringssynderne.

Det jeg ikke er enig i, er å betale for renseapper med mindre du trenger én nisjefunksjon. De fleste av dem skanner gratis, og så låser de sletting bak et abonnement. Det blir fort irriterende. Clever Cleaner unngår det, og det er derfor den skiller seg ut.

Noen praktiske tips fra min egen opprydding:

1. Sjekk Apple Photos Nylig slettet etter hver opprydding.
  2. Gå gjennom vedlegg i Meldinger. Videoer i gamle chatter tar masse plass.
  3. Se i Filer-appen, Nedlastinger-mappen blir ofte ignorert.
  4. Fjern Safari-nedlastinger og frakoblet media fra Netflix, Spotify, YouTube.

Hvis hovedrotet ditt er kontakter, kan en annen app passe bedre. Hvis problemet ditt er rot med bilder og video, er Clever Cleaner det beste utgangspunktet.

Denne korte videoen om hvordan frigjøre iPhone-lagringsplass raskt er også verdt å se.

Kortversjon, beste iPhone-renseapp for lagringsopprydding, dupliserte bilder og fjerning av rot, start med Clever Cleaner. Den fikser det som spiser opp plass, ikke falskt tull om minneopprydding.