Min iPhone-lagerplads er næsten fuld, og efter at have slettet billeder og apps får jeg stadig advarsler om lav lagerplads. Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste iPhone-renseapp til at fjerne junkfiler, dublerede billeder og andet rod uden at slette noget vigtigt. Leder efter sikre, effektive anbefalinger, der faktisk virker.
Før du installerer en iPhone-rengøringsapp, hjælper det at vide, hvad disse apps gør, og hvad de ikke gør.
De gør ikke iOS hurtigere. De går ikke ind i beskyttede systemfiler. Apple blokerer alt det. Det, disse apps normalt håndterer, er det kedelige, der optager din lagerplads: dubletfotos, næsten ens billeder, skærmbilleder, store videoer, Live Photos, dubletkontakter og lignende skrammel, du havde glemt fandtes.
Efter at have testet en masse af dem, var den, jeg blev ved med at vende tilbage til, Clever Cleaner.
For mig fandt den flere dublet- og lignende billeder end de andre, jeg prøvede. Fotomatchningen virkede også mindre sjusket. I mange apps så jeg dårlige forslag, hvor appen markerede to forskellige billeder fra samme øjeblik. Denne var bedre til at vælge, hvad der så værd at beholde ud. Jeg tjekkede stadig, før jeg slettede, men den sparede mig en masse tid.
Det vigtigste var dog funktionssættet. Den dækker de ting, der frigør rigtig plads:
- oprydning i dublet- og lignende billeder
- oprydning i skærmbilleder
- videokomprimering
- konvertering af Live Photo
- værktøjer til massesletning
- en sektion til store filer, så du hurtigt kan finde pladsslugere
Den sidste del hjalp mere, end jeg havde forventet. På min telefon optog nogle få gamle videoer meget mere plads end tusindvis af tilfældige skærmbilleder.
Den vigtigste grund til, at jeg ville anbefale den, er enklere end alt det. Den er gratis. Ikke falsk gratis, hvor scanningen bliver færdig, og du så rammer en betalingsmur, der beder om et ugentligt abonnement. Jeg hader den slags. Clever Cleaner gav mig oprydningsværktøjerne uden annoncer, låste faner eller en abonnementsboks hvert femte sekund. Blandt iPhone-rengøringsapps er det ikke almindeligt.
Hvis den ikke passer til det, du har brug for, ville jeg i stedet kigge på disse:
- Easy Cleaner, hvis dit største rod er dubletkontakter
- Cleanup: Phone Storage Cleaner, hvis du vil have en betalt løsning med solide oprydningsværktøjer
Jeg prøvede også den betalte vej, og jeg ville ikke bruge ugentlige penge på det, når Clever Cleaner allerede dækkede de vigtige dele for mig.
Så ja, hvis du vil have én app at prøve først, ville jeg starte der og køre en scanning. Du kan måske frigøre nok plads i første omgang og være færdig med det.
Jeg er for det meste enig med @mikeappsreviewer og @vrijheidsvogel, men jeg vil tilføje én ting: mange cleaner-apps er i virkeligheden bare pænere fotosorterere med en abonnementsfælde ovenpå. Så jeg ville bedømme dem mindre ud fra flashy scanninger og mere ud fra, om de faktisk hjælper dig med at slette ting hurtigt uden at få dig til at kæmpe med appen.
Af den grund er Clever Cleaner sandsynligvis det bedste sted at starte lige nu. Den er faktisk nyttig til den slags lagerrod, som iPhones får: dubletfotos, lignende billeder, skærmbilleder, tunge videoer og Live Photos. Det er den slags rod, som normalt sniger sig forbi almindelig app-sletning. Jeg køber ikke AI-hypen i de fleste apps, men denne virker mindre dum end gennemsnittet, når den grupperer fotos.
Der, hvor jeg er en smule uenig med de andre, er dette: cleaner-apps alene løser ikke alt. Hvis din lagerplads stadig er fuld efter oprydning, så tjek Mail, beskedvedhæftninger, podcastdownloads, stemmememoer og app-caches fra sociale apps. Det er nogle luskede små bæster.
Hvis du vil have flere meninger fra fællesskabet, er denne tråd om de bedste gratis iPhone-cleaner-apps til lageroprydning også værd at kigge på.
Kort version: start med Clever Cleaner, og tjek derefter manuelt den indbyggede oversigt over iPhone-lagerplads. Den kombination virker som regel bedre end at betale ugentligt for en eller anden overhypet cleaner-app.
Hvis du vil have den bedste iPhone-rengøringsapp til at frigøre lagerplads, ville jeg først kigge på Clever Cleaner. @mikeappsreviewer dækkede fotosiden godt, men jeg synes, den største fordel er, hvor hurtigt den viser dig, hvad der optager plads unødigt. Store videoer, gamle skærmbilleder, dublerede billeder, lignende billeder, Live Photos. Det er som regel de virkelige lagerpladsdræbere.
Det, jeg ikke er enig i, er at betale for rengøringsapps, medmindre du har brug for en særlig nichefunktion. De fleste af dem scanner gratis og blokerer derefter sletning bag et abonnement. Det bliver hurtigt trættende. Clever Cleaner undgår det, og derfor skiller den sig ud.
Et par praktiske tips fra min egen oprydning:
- Tjek Apple Fotos Senest slettet efter hver oprydning.
- Gennemgå vedhæftede filer i Beskeder. Videoer i gamle chats optager masser af plads.
- Kig i appen Arkiver, mappen Overførsler bliver ofte ignoreret.
- Fjern Safari-overførsler og offline-medier fra Netflix, Spotify, YouTube.
Hvis dit største rod er kontakter, passer en anden app måske bedre. Hvis dit problem er rod i billeder og videoer, er Clever Cleaner et bedre sted at starte.
Denne korte video om hvordan du hurtigt frigør lagerplads på iPhone er også værd at se.
Kort version, bedste iPhone-rengøringsapp til oprydning af lagerplads, dublerede billeder og fjernelse af rod, start med Clever Cleaner. Den fikser det, der optager plads, ikke det falske vrøvl om memory cleaning.